Ahogy már sajnos megszokhattuk, a Neptun ismét összeomlott a vizsgajelentkezés és a tárgyfelvétel kezdetekor. A villanykaron pár lelkes hallgató megunta, hogy órákat kell szenvedni minden egyes alkalommal, és minden egyes új Neptun verzióval egyre rosszabb lesz a dolog. Egy Facebook csoportból kiindulva, írtak egy levelet a KTH-nak, amiben összefoglalták a rendszer hibáit, és mivel mérnök-informatikusok, lehetséges megoldásokat is javasoltak. A levélhez pedig egy petíció is társult, amihez már több mint 300-an csatlakoztak. Egy blog is elindult, ahol nyomon lehet követni a fejleményeket.
A kezdeményezés meglehetősen sikeres lett, még Makrai Zsolt, az SDA Informatika Zrt. (ők fejlesztik a Neptunt) fejlesztési vezetője is felvette a kapcsolatot a levél íróival, a levelezésük olvasható a kezdeményezés blogoldalán. A KTH Neptun Üzemeltetés részlege is komolyan vette őket, és két dokumentumot is közzé tett a Neptun bejelentkezési oldalán. Az egyikben a petícióra válaszoltak, a másikban a Neptun összeomlásainak okait részletezik. Ezekben megerősítették, hogy dolgoznak azon, hogy a közeljövőben elkerüljék a hasonló eseteket, és a kezdeményezés által javasolt jó ötleteket is megpróbálják alkalmazni. A leveleket, oldalakat érdemes elolvasni, ismét egy jó példa arra, hogy hallgatói összefogással sok minden elérhető. Remélhetőleg tényleg sikerül összehozni egy normálisan működő Neptunt.